Proud2bme Forum

De waarheid over aspartaam

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Re: De waarheid over aspartaam

Berichtdoor xLot » za mei 14, 2011 20:37

Klopt idd Kay, toen ik heel veel cola light en crystal clear dronk en pakjes kauwgom kauwde per dag, had ik nogal buikpijn (dat kwam door de zoetstoffen) en dát was idd niet gezond.

hehe ik wilde eigenlijk zelf nog er bij zetten dat 'te veel liefde' ook niet bestaat, dus dan is 'te' wel goed, in dat geval (":
We don't remember days
We remember moments
xLot
Proud2Bproudy

Berichtdoor Prue » do mei 19, 2011 14:18

Ik denk ook niet dat aspartaam goed is.

En het idee "als het echt zo slecht zou zijn, zou de overheid wel ingrijpen' geloof ik ook niet in.

Rood vlees is in grote hoeveelheden ook kankerverwekkend en het ligt nog steeds in de schappen van de supermarkt.

Het interesseert mij niet zo of het wetenschappelijk bewezen is of niet dat je ziek kunt worden van aspartaam. De wetenschap holt nl altijd achteraan. Als de wetenschap een bepaalde stelling bewijst, ging die stelling ook al op voordat die wetenschappelijk onderzocht werd. En op de manier waarop een onderzoek is uitgevoerd heb je als leek ook geen controle.

Dus ik gebruik dan liever mijn gezond verstand.

Kunstmatig gefabriceerde producten heb ik liever niet in mijn lichaam. Punt.
Prue
Proud2Bproudy

Berichtdoor yasminn » do mei 19, 2011 18:15

gewoon lekker cola light drinken, maar met mate!
Pijn heeft een begin, een midden en een einde. Echtwaar.

Je bent geen mislukkeling als iets je niet lukt. Je bent een succes als je het hebt geprobeerd.
yasminn
Proud2Bproudy

Berichtdoor meisje14 » do mei 19, 2011 18:28

yasminn schreef:gewoon lekker cola light drinken, maar met mate!

:agree:

Ik drink al mijn hele leven cola light. We hebben nooit normale gehad.
En van melk enz. halfvolle en dieetmargarine. Zo is het thuis altijd geweest,
terwijl 'we' niet aan het 'afvallen' zijn/waren.
COUNT

YOUR
BLESSINGS

Not calories.
meisje14
Proud2Bproudy

Berichtdoor wanna-be-happy » vr mei 20, 2011 07:19

Als het zo gevaarlijk was, zou de overheid het wel verbieden. En net als andere zeggen gewoon onder de ADI blijft, dat is 40 mg/kg lichaamsgewicht/dag .

Uitgebreid getest

Zoetstoffen zijn uitgebreid getest door de Europese Unie, net als alle andere additieven (hulpstoffen). Ze hebben een goedgekeurd E-nummer gekregen. Dit betekent dat zoetstoffen op lange en korte termijn onschadelijk zijn voor de gezondheid. Om de veiligheid te vergroten is een maximum voor het gebruik per dag gesteld. Dit is berekend op basis van hele ruime marges en geldt bij dagelijks gebruik, een leven lang.

Zoetstoffen in light-frisdranken Voor kinderen 4-8 jaar Voor kinderen 8-12 jaar Voor volwassenen
Acesulfaam-K 4 glazen 5-8 glazen 11 glazen
Aspartaam 7 glazen 8-13 glazen 17 glazen
Cyclamaat 3 glazen 3-6 glazen 7 glazen
Sacharine 6 glazen 8-12 glazen 16 glazen
Bron: Voedingscentrum

*** Bericht gewijzigd door moderator i.v.m. forumregels. ***
"Ik wacht niet tot ik perfect ben, ik geniet nu al van mezelf"
wanna-be-happy
Proud2Bproudy

Berichtdoor ~Anne. » vr mei 20, 2011 09:20

Prue schreef:Ik denk ook niet dat aspartaam goed is.

En het idee "als het echt zo slecht zou zijn, zou de overheid wel ingrijpen' geloof ik ook niet in.

Rood vlees is in grote hoeveelheden ook kankerverwekkend en het ligt nog steeds in de schappen van de supermarkt.

Het interesseert mij niet zo of het wetenschappelijk bewezen is of niet dat je ziek kunt worden van aspartaam. De wetenschap holt nl altijd achteraan. Als de wetenschap een bepaalde stelling bewijst, ging die stelling ook al op voordat die wetenschappelijk onderzocht werd. En op de manier waarop een onderzoek is uitgevoerd heb je als leek ook geen controle.

Dus ik gebruik dan liever mijn gezond verstand.

Kunstmatig gefabriceerde producten heb ik liever niet in mijn lichaam. Punt.

ik vind dit heel mooi gezegd!

zelf drink ik overigens wel eens cola light enzo; bij ons thuis is light de norm voor drinken dus ik heb niet veel keuze.
I am beautiful, no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
So don't you bring me down today
~Anne.
Proud2Bproudy

Berichtdoor 12690 » zo feb 03, 2013 20:06

Dit wist ik al langer, aspartaam werd niet voor niets 5 keer afgekeurd voor alleer het goedgekeurd werd. Er is geen enkele studie die bewijst dat aspartaam veilig is. Buiten dan de omgekochte onderzoeken door de frisdrankindustrie!!! Het proces is ook meerdere keren verjaart. :hugz:
12690
Proud2Bgreen

Berichtdoor LeRose » do jul 31, 2014 09:13

Aspartaam is verreweg de meest gevaarlijke stof die toegevoegd wordt aan voedingsartikelen. Het neemt meer dan 75% van de nadelige reacties op toevoegingen aan voedsel, die aan de FDA gerapporteerd zijn, voor zijn rekening. Een paar van de 90 verschillende symptomen die daarin opgenomen zijn en die veroorzaakt zijn door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren, gewichtstoename, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidsaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte.

Ik zie er wel wat in, mijn broertje drinkt sinds kort ook geen cola meer. Hij krijgt er ook klachten van zoals hoofdpijn en misselijkheid. Maar hij slaapt er ook slecht door, nu drinkt hij sinds kort gewoon ijsthee van de jumbo, en hij heeft er geen last meer van.
When you try to fit in, you'll dissapear ~
https://forum.proud2bme.nl/viewtopic.php?f=20&t=45499 Link van mijn dagboekje
LeRose
Proud2Bproudy

Vorige

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes