Proud2bme Forum

Deze voeding troost jou het best

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Berichtdoor scarlet » zo maart 28, 2010 19:13

Er zijn tijdstippen die om troostvoeding vragen. Elke dag of week is te veel van het goede, maar als je hart gebroken is, een dierbare gestorven is of de stress je te veel wordt, dan kan bepaalde voeding jou echt troost bieden en een huiselijke, geborgen gevoel geven. We zetten de lekkerste troostvoeding op een rijtje.

1) Brownies
Chocolade staat bij veel vrouwen bovenaan, maar een brownie is het walhalla in chocoholicland. De smeuïge, zware caloriebom is een zoet zonde waar iedereen zich wel eens schuldig aan maakt. In combinatie met een cappuccino, is het helemaal duivels lekker.

2) IJs uit de pot
Of het nu een dame blanche, pistacheijs of een pot(je) Ben & Jerry's is, zich overgeven aan een pot roomijs heeft iets belachelijk troostends. Maar het werkt wel.

3) Een kopje thee (of koffie)
Een simpel kopje thee of koffie kan ook al een weldadig effect hebben, zeker als je het deelt met een vriendin en je ondertussen je hart kan uitstorten. Het stuk taart dat jullie er bij bestelden, mist zijn effect natuurlijk ook niet.

4) Pizza
Een bestelde, veel te vette pizza, dat kan smaken. Omdat je eens niet moest koken, en omdat je je vol overgave stort op iets waarvan je wel weet dat het slecht is, maar... je leeft toch maar een keer zeker?

5) Puree
Een kinderfavoriet die ook volwassenen nog een huiselijk gevoel kan geven. Zeker als de puree met echte boter is gemaakt en voldoende werd afgekruid. Smullen maar!

6) Noten
Noten en vooral walnoten dienen als 'hersenvoeding'. De omega 3-vetzuren zijn daarvoor verantwoordelijk. Neem een handje vol noten, en kauw terwijl je in de zetel naar je favoriete film kijkt of naar buiten staart.

7) Bananen
Bananen zitten vol vitamines en suikers en door hun zachte structuur glijden ze gemakkelijk naar binnen. Een banaan is gemakkelijke voeding op een moeilijk moment.

8) Kaas
Het voordeel van kaas is dat het je een vol gevoel heeft, het vult je echt, waardoor het ook figuurlijke leegtes letterlijk kan invullen. Niet zo goed voor de cholesterol, maar je hebt tenminste ook wat calcium binnen. Kies je favoriete kaassoort en eet het puur. Genieten.

9) Hartige snacks
Wie gestresseerd is, grijpt naar verluidt vaker naar zoute en hartige snacks. Ook chips of je lievelingskoekjes kunnen je op gepaste tijden dus troost en ontspanning bezorgen.

10) Pudding
Chocoladepudding, vanillepudding, caramelpudding, rijstpap... wat er ook gebeurt, zo'n potje pudding is een vaste waarde. (edp)

Bron: hln.be

Welk voedsel troost jou?
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
scarlet
Site Admin

Stuur scarlet een E-card!

Re: Deze voeding troost jou het best

Berichtdoor Stacey09 » zo maart 28, 2010 19:21

Speculaas, dat troost mij echt t beste! Hmm..daar kan je me zelfs midden in de nacht wakker voor maken, echt mijn verslaving :-D
I'm gonna give myself a fighting chance!
Stacey09
Proud2post

Berichtdoor Prue » zo maart 28, 2010 21:21

Zag dit topic en kon het toch niet laten te reageren...

Troost heb ik het liefst in de vorm van een arm om me heen, een goed gesprek, een mail naar iemand in de wetenschap dat die persoon je serieus neemt, een warme kruik, een kat op schoot, schrijven in mijn dagboek, een warm bad of een douche met geurige olie (lavendel is mijn favoriet).

Ik probeer te achterhalen wat ik werkelijk nodig heb, in plaats van het in eten te zoeken, want dat laatste bevredigt alleen maar een instant moment en soms zelfs dat nog niet eens.

Dit is iig hoe het voor mij werkt.
Prue
Proud2Bproudy

Berichtdoor darkgoddess » zo maart 28, 2010 21:35

:agree: @prue, zo denk ik er ook over, als je dat hebt gegete voel ik me altijd weer 100x rotter..

maar ik moet ff wat zegge over de banaan, ik ben nie oversext of wat dan ook maar het zinnejte:7
door hun zachte structuur glijden ze gemakkelijk naar binnen

daar moest ik ff heel hard om lachuh.... :lol: :lol: :lol:
Stuck in my head again Feels like I'll never leave this place There's no escape...
darkgoddess
Proud2Bhere

Berichtdoor proud2bmoderator10 » zo maart 28, 2010 22:58

Geef mij eens borrelnootjes!
Hup hup
Liefs, mod10 :ProudNijnemans:
Proud to be myself.
proud2bmoderator10
Proud2Bmoderator

Berichtdoor LovexxxYou » ma maart 29, 2010 17:07

idd altijd hartige snacks :popcorn:
LovexxxYou
Proud2Bgreen

Berichtdoor ~Anne. » ma maart 29, 2010 18:46

kauwgom, heeel veeel kauwgom!
en koffie.
I am beautiful, no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
So don't you bring me down today
~Anne.
Proud2Bproudy

Berichtdoor Miracle » ma maart 29, 2010 19:52

SufferTheBear schreef:kauwgom, heeel veeel kauwgom!
en koffie.

hetzelfde. ik kauw dan in een uur een heel pakje weg, steeds nieuwe. en een stuk of 5.
en dan weer na 5 minuten wéér nieuwe.
you are a victim of the rules you live by.
15 jaar, AN.
Miracle
Proud2post

Berichtdoor Myra » ma maart 29, 2010 21:21

Brownies klinken wel erg lekker...

Thee, ook. Da's mijn troost.

En heel hard geknuffelt worden. Da's mijn number 1, weten dat iemand er voor je is.
Durf waar je naar verlangt.
Waar je ook heen gaat, ga met heel je hart.
Myra
Proud2Bproudy

Berichtdoor scarlet » ma maart 29, 2010 23:29

Blauwe M & M's en paprika chips :)
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
scarlet
Site Admin

Stuur scarlet een E-card!

Volgende

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes