Proud2bme Forum

App voor vegetariërs

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Re: App voor vegetariërs

Berichtdoor Prue » di apr 13, 2010 13:36

[quote][die app is niet van Proud hoor... haha... het was gewoon een grappig nieuwtje om hier te plaatsen /quote]

Ik weet dat die app niet van Proud is, maar je brengt mensen wel op ideeen. En daarmee geef je de boodschap ook af dat het ok is om op E-nummers te letten. Terwijl mij verteld is dat ik mensen bang maak door te vertellen dat E-nummers niet goed voor je zijn. Waaruit ik de conclusie heb getrokken dat het beter is om het niet over E-nummers te hebben op een site als deze.
Prue
Proud2Bproudy

Berichtdoor Tetsu-Chan » do apr 15, 2010 16:42

Toch ben ik er niet op tegen. Voor vega mensjes is het ideaal, en ook als je een allergie hebt. Ik wil bijvoorbeeld niet teveel aspartaam nemen, hoewel ik heeel soms echt wel een glaasje fris met iets neem hoor!=) Maar ik wil het gewoon niet te vaak.

Daarbij zijn teveel zoetstofjes niet goed voor mij, dus ik neem dat nu wel met mate, ik heb het tijdens mijn ES teveel genomen en ik werd er nog meer depri van en mijn darmen die voor mijn ES al slecht werkten gingen verder achteruit. Ik ben er zelf niet verkrampt over maar ik wil het gewoon niet te vaak eten zegmaar ;)

Verder vind ik het handig, want we hebben wat vega mensjes bij ons in de familie, en ik ken ook wat mensen met voedselallergien.

Zo lang je niet te verkrampt met die e-nummers omgaat is er niks aan de hand.
Verder hebben veel mensen die midden in hun ES zitten de neiging om teveel zoetstoffen zoals aspartaam te nemen. Ik deed dit zelf ook. En nu neem ik het soms nog maar ga ik vaker voor gewone producten enzo. En als ik iets koop wat ik vaker wil eten dan vind ik het wel fijn om dat te checken. Voor alles geld gewoon....'niet TEveel of extreem doen'. Dus heel af en toe geniet ik ook wel van een cola light.=)
24 jaar: Voor een groot gedeelte hersteld van Anorexia, ik kan weer echt lachen, genieten van kleine mooie dingen, ik dacht dat het nooit meer mogelijk was. Jij kan het het ook!
Tetsu-Chan
Proud2post

Berichtdoor ~Anne. » do apr 15, 2010 17:33

Inderdaad, ik shop nu altijd met een lijst van dierlijke e-nummers bij de hand, omdat ik vega ben. zo'n app zou veel handiger zijn, en dan ga ik er inderdaad niet eetgestoord mee om, maar wil ik gewoon uit principe niets dierlijks. Dat vind ik wat anders.
I am beautiful, no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
So don't you bring me down today
~Anne.
Proud2Bproudy

Berichtdoor proud2bmoderator10 » do apr 15, 2010 22:26

I would use it!
Proud to be myself.
proud2bmoderator10
Proud2Bmoderator

Berichtdoor Tetsu-Chan » vr apr 16, 2010 12:18

Ik ook, maarrr ik heb nog geen iPhone (lees NOG niet XD)
Voordeel is ook dat je iphone het voor je scant waardoor je misschien minder op andere dingen gaat letten achterop de verpakking. Dit kan handig zijn als je in de fase zit van een ES en daar bewust minder op wil gaan leren letten. De iPhone doet dan lekker het werk XD
24 jaar: Voor een groot gedeelte hersteld van Anorexia, ik kan weer echt lachen, genieten van kleine mooie dingen, ik dacht dat het nooit meer mogelijk was. Jij kan het het ook!
Tetsu-Chan
Proud2post

Berichtdoor proud2bmoderator10 » vr apr 16, 2010 22:46

Tetsu-Chan schreef:Ik ook, maarrr ik heb nog geen iPhone (lees NOG niet XD)
Voordeel is ook dat je iphone het voor je scant waardoor je misschien minder op andere dingen gaat letten achterop de verpakking. Dit kan handig zijn als je in de fase zit van een ES en daar bewust minder op wil gaan leren letten. De iPhone doet dan lekker het werk XD

Snel halen!
Ik heb hem en ik houd van hem! :lief:
Proud to be myself.
proud2bmoderator10
Proud2Bmoderator

Berichtdoor Prue » zo apr 18, 2010 18:47

Hi, heb een en ander aan reacties gelezen en denk dat of het gezond is of niet, ervan afhangt hoe je hem gebruikt.

Al blijf ik het tricky vinden.

Zegt denk ik ook iets over de manier waarop ik de app zou gebruiken. :oops:
Prue
Proud2Bproudy

Berichtdoor proud2bmoderator10 » zo apr 18, 2010 23:30

Prue schreef:Hi, heb een en ander aan reacties gelezen en denk dat of het gezond is of niet, ervan afhangt hoe je hem gebruikt.

Al blijf ik het tricky vinden.

Zegt denk ik ook iets over de manier waarop ik de app zou gebruiken. :oops:

Hi Prue!

Je moet wel bedenken dat dit vooral gaat over mensen met een speciaal dieet. Dat houdt niet persé in dat je op dieet bent om af te vallen, maar meer of je bijvoorbeeld ergens voor allergisch bent.
Of bijv als je alleen hallal vlees eet, vegetarisch bent enz..

Maar het is goed dat je zelf je eigen gedachtes hierbij hebt!

Liefs, mod10
Proud to be myself.
proud2bmoderator10
Proud2Bmoderator

Berichtdoor Tetsu-Chan » ma apr 19, 2010 19:04

proud2Bmoderator10 schreef:

Snel halen!

Morgen houd ik ook van hem XD
Heb me abo verlengt en morgen komt mijn o zo lieve mooie iPhone 3Gs binnen <3 Ga deze apli dan ook installeren XD
Tetsu-Chan
Proud2post

Berichtdoor proud2bmoderator10 » ma apr 19, 2010 22:36

Tetsu-Chan schreef:
proud2Bmoderator10 schreef:

Snel halen!

Morgen houd ik ook van hem XD
Heb me abo verlengt en morgen komt mijn o zo lieve mooie iPhone 3Gs binnen <3 Ga deze apli dan ook installeren XD

Aaaaaaaah, leuk leuk leuk leuk!
Gefeliciteerd met uw aankoop ;)

Liefs!
Proud to be myself.
proud2bmoderator10
Proud2Bmoderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes