Proud2bme Forum

Tussendoortjes maken slanker

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Re: Tussendoortjes maken slanker

Berichtdoor LeRose » do jul 31, 2014 08:07

Top 7 van de favoriete tussendoortjes van de Belgen:
- 14 procent kiest voor fruit.
- 8 procent neemt regelmatig chips.
- 7 procent stilt de honger met een boterham of sandwich.
- 6 procent eet yoghurt als tussendoortje.
- 6 procent snoept met cake of een gebakje.
- 5 procent kiest voor ontbijtgranen of een granenreep.

Ik ben de 14% en 5% als ik het een veilig product vindt.
Maar wat ik echt lekker vindt is de 6% ik hou ontzettend van zelfgemaakte cake dus niet die misselijkmakende zachte cake van de supermarkt. Maar echt die lekker ovenheerlijke cake met een krokaant laagje en een heerlijke zachte subsantie maar niet te plakkerig. Gewoon echt normaal zacht. Dat is echt lekkere cake. En als taart graag appeltaart, kersentaart met slagroom, of kwarktaart aardbei of bosvruchten.
When you try to fit in, you'll dissapear ~
LeRose
Proud2Bproudy

Berichtdoor kruidkoek » do dec 04, 2014 06:35

RosieV schreef:Top 7 van de favoriete tussendoortjes van de Belgen:
- 14 procent kiest voor fruit.
- 8 procent neemt regelmatig chips.
- 7 procent stilt de honger met een boterham of sandwich.
- 6 procent eet yoghurt als tussendoortje.
- 6 procent snoept met cake of een gebakje.
- 5 procent kiest voor ontbijtgranen of een granenreep.

Ik ben de 14% en 5% als ik het een veilig product vindt.
Maar wat ik echt lekker vindt is de 6% ik hou ontzettend van zelfgemaakte cake dus niet die misselijkmakende zachte cake van de supermarkt. Maar echt die lekker ovenheerlijke cake met een krokaant laagje en een heerlijke zachte subsantie maar niet te plakkerig. Gewoon echt normaal zacht. Dat is echt lekkere cake. En als taart graag appeltaart, kersentaart met slagroom, of kwarktaart aardbei of bosvruchten.

o ja dat krokante laagje op een versgebakken caken, overheerlijk!!!!! soms nam ik vroeger een lekker groot stuk om dan eerst dat laagje voorzichtig af te snijden en als een koekje op te eten hmmmmmmm

zelf eet ik geen tussendoortjes (neem grotere maltijden), maar vroeger waren mijn favoriete tussendoortjes:
- een winterpeen (zo'n super grote wortel van ongeveer 300gr) die ik dan zo als een konijn opknaagde hahaha
- gedroogd fruit
- smurfkoeken
- plopkoeken
- rauwkost met coctailsaus als dip (is dit raar?)
Nobody can go back and start a new beginning,
but anyone can start today and make a new ending.

kruidkoek
Proud2Bproudy

Berichtdoor Amphitrite » do dec 04, 2014 17:29

[/quote]
o ja dat krokante laagje op een versgebakken caken, overheerlijk!!!!! soms nam ik vroeger een lekker groot stuk om dan eerst dat laagje voorzichtig af te snijden en als een koekje op te eten hmmmmmmm

zelf eet ik geen tussendoortjes (neem grotere maltijden), maar vroeger waren mijn favoriete tussendoortjes:
- een winterpeen (zo'n super grote wortel van ongeveer 300gr) die ik dan zo als een konijn opknaagde hahaha
- gedroogd fruit
- smurfkoeken
- plopkoeken
- rauwkost met coctailsaus als dip (is dit raar?)[/quote]

Rauwkost met cocktailsaus vind ik niks raars aan hoor, juist hartstikke lekker toch? Ik maak vaak zelf een dip van yoghurt en dan gooi ik er gewoon kruiden in die ik lekker vind(knoflook, oregano, paprikapoeder, tijm, (cayenne)peper, zout etc.)
Don't let your fears control your faith
Amphitrite
Proud2Bproudy

Berichtdoor Anybody » wo jun 03, 2015 08:30

Ik heb eigenlijk al jaren niet echt tussendoortjes gegeten. Alleen 's avonds zo nu en dan een blokje extra pure chocola met een glaasje wijn. Koek en gebak at ik nooit. Deels vanuit mijn eetstoornis, deels omdat ik het niet per se lekker vind en ook geen behoefte had aan tussendoortjes. Ik heb 2 jaar op gevoel gegeten en ik was in zoverre vrij van mijn eetstoornis dat ik best iets kon pakken zonder daar gedachtes over te hebben als ik tussendoor echt trek had, maar meestal at ik 3 grotere hoofdmaaltijden en hoefde ik tussendoor eigenlijk niks. Nu word ik binnenkort waarschijnlijk weer opgenomen en moet ik voor het eerst sinds mijn laatste opname, 4 jaar geleden, weer tussendoortjes en een toetje gaan eten.

The bottom line; in de kliniek wordt je altijd aangeleerd dat tussendoortjes en een toetje eten normaal is en dat zit dus ook altijd standaard in je eetlijst. Maar ik at vroeger voor mijn eetstoornis ook al weinig tot geen tussendoortjes en geen toetjes. Geen of weinig tussendoortjes eten en geen toetje eten kan toch ook normaal zijn zonder dat het per se vanuit de es komt? Ik eet liever 4 boterhammen bij de lunch dan dat ik 3 boterhammen en een toetje eet. Dus ik zie er nogal tegenop om weer zo'n eetlijst te moeten gaan volgen. Deels vanuit mijn eetstoornis, want koekjes en gebak is in mijn ogen 'niet nodig'. En deels omdat dat eetpatroon van nature niet bij me past.

Maar als ik dan toch favorieten moet aanwijzen als tussendoortje:

Fruit!
Chocolaaaaaa
Yoghurt met cruesli
Rijstwafels met pindakaas
Worteltjes met hummus
Anybody
Proud2Bhere

Berichtdoor chocopindanoot » za jun 06, 2015 21:37

Anybody schreef:Ik heb eigenlijk al jaren niet echt tussendoortjes gegeten. Alleen 's avonds zo nu en dan een blokje extra pure chocola met een glaasje wijn. Koek en gebak at ik nooit. Deels vanuit mijn eetstoornis, deels omdat ik het niet per se lekker vind en ook geen behoefte had aan tussendoortjes. Ik heb 2 jaar op gevoel gegeten en ik was in zoverre vrij van mijn eetstoornis dat ik best iets kon pakken zonder daar gedachtes over te hebben als ik tussendoor echt trek had, maar meestal at ik 3 grotere hoofdmaaltijden en hoefde ik tussendoor eigenlijk niks. Nu word ik binnenkort waarschijnlijk weer opgenomen en moet ik voor het eerst sinds mijn laatste opname, 4 jaar geleden, weer tussendoortjes en een toetje gaan eten.

The bottom line; in de kliniek wordt je altijd aangeleerd dat tussendoortjes en een toetje eten normaal is en dat zit dus ook altijd standaard in je eetlijst. Maar ik at vroeger voor mijn eetstoornis ook al weinig tot geen tussendoortjes en geen toetjes. Geen of weinig tussendoortjes eten en geen toetje eten kan toch ook normaal zijn zonder dat het per se vanuit de es komt? Ik eet liever 4 boterhammen bij de lunch dan dat ik 3 boterhammen en een toetje eet. Dus ik zie er nogal tegenop om weer zo'n eetlijst te moeten gaan volgen. Deels vanuit mijn eetstoornis, want koekjes en gebak is in mijn ogen 'niet nodig'. En deels omdat dat eetpatroon van nature niet bij me past.

Maar als ik dan toch favorieten moet aanwijzen als tussendoortje:

Fruit!
Chocolaaaaaa
Yoghurt met cruesli
Rijstwafels met pindakaas
Worteltjes met hummus

als je opgenomen word zal je je er denk ik toch bij neer moeten leggen, maar het is maar tijdelijk, na opname kan je altijd weer voerstappen op 3 grotere maaltijden. tussendoortjes zijn zeker niet nodig (moet je natuurlijk wel grotere maaltijden eten, niet zomaar weglaten), maar ze zijn wel goed om tegen je eetstoornis in te gaan, en dat is nu denk ik wel belangrijk? ik heb een periode geen tussendoortjes gegeten, maar omdat ik merkte dat ik het daardoor moeilijker kreeg om dingen tussendoor te eten op speciale momenten zoals een feestje, uitstapje enzo heb ik besloten om toch weer tussendoortjes te gaan eten. nu eet ik tussendoor bij trek en speciale momenten en anders niet, dat is denk ik de beste manier om te eten.
chocopindanoot
Proud2post

Berichtdoor Anybody » zo jun 07, 2015 07:34

Zoals jij het beschrijft zou ik het inderdaad uiteindelijk ook willen doen. Geen tussendoortjes 'moeten' eten omdat ik vast zit aan een eetlijst. Maar wel weer iets lekkers kunnen/durven eten bij speciale gelegenheden, als het zo uitkomt. Nu weer even tussendoortjes gaan eten is inderdaad wel goed om tegen mijn es in te gaan. Want los van dat ik er gewoon niet zo veel om geef, zitten er óók angst en veel gedachtes bij.

Ik laat tussendoortjes dan natuurlijk niet gewoon weg hoor. In mijn goede es periode dat ik wel op gevoel kon eten, at ik rustig 9 boterhammen weg op een dag, fruit, een goede avondmaaltijd en een blokje chocola met een glaasje wijn. Maar koekjes of chips? Neuh, daar taalde ik niet naar. Ik verwacht dat als ik weer op dat punt kan komen dat ik op gevoel kan eten, dat ik waarschijnlijk vanzelf weer zo ga eten.
Anybody
Proud2Bhere

Berichtdoor 15-Ingrid-12 » di jun 13, 2017 07:49

Ik lees hier erg lekkere dingen waarvan ik er misschien wel een aantal ga proberen...

' sochtends heb ik meestal 2 rijstwafels of 2 krackers met iets van avocado spread met kipfilet of gerookte zalm / wortelspread met ham / pindakaas met plakjes banana of iets wat hierop lijkt.

's middags maak ik geregeld een smoothy bowltje met noten en zaden, of alpro go on met fruit en muesli / cruesli en soms iets van een noten fruit reep met stukkie chocola
Enjoy Life
15-Ingrid-12
Proud2Bhere

Vorige

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes