Proud2bme Forum

Restaurant kiezen

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Restaurant kiezen

Berichtdoor Emmy94 » ma jun 13, 2016 16:29

Help,
Ik ga volgende week uit eten en trakteer mijn vriend. Maar er zijn zoveel restaurants en zoveel goede deals op sites als Groupon enzo! Ik vind het dan altijd zo lastig om te kiezen omdat ik bang ben dat ene perfecte restaurant mis te lopen. Gewoon naar de stad gaan "en wel zien" lukt vaak ook niet, omdat ik dan ook nooit kan kiezen, waardoor we altijd uren rondlopen en ik uiteindelijk toch ontevreden ben. Het moet lekker zijn en goedkoop zijn (in Scheveningen trouwens). Maar ook wel goed genoeg voor een verjaardagscadeautje. Iemand tips om om te gaan met keuzes hierin maken?
Hem maakt het overigens allemaal niks uit...
Emmy94
Proud2Bhere

Re: Restaurant kiezen

Berichtdoor vanAnaarB » ma jun 13, 2016 18:10

Hoi,

Wat lastig dat het maken van een keuze zo lastig is. Volgens mij is je etentje geslaagd als het aan de volgende dingen voldoet (naast dat het aan tafel gezellig moet zijn natuurlijk) of niet? :
- Leuke sfeer/locatie
- Betaalbaar
- Lekker eten

Aangezien je naar Scheveningen gaat, zou ik er voor kiezen om wat te eten aan het strand. Met uitzicht over zee is de sfeer gelijk al leuk voor een verjaardag of niet? Er zitten meerdere strandtenten op een rij. Ik heb al bij meerdere gegeten en bij allemaal was het lekker. Wees niet bang daar net het verkeerde restaurant uit te kiezen: reken er op dat ze allemaal goed zijn. Als je van tevoren even op de kaart kijkt, weet je ook of het betaalbaar is. De prijzen lopen een beetje uiteen, maar het is volgens mij wel goed te doen.

Ik hoop dat jullie een leuke en lekkere avond gaan hebben!
vanAnaarB
Proud2Bproudy

Berichtdoor Sophia » ma jun 13, 2016 20:02

Ik kijk vaak op Iens, daar staan vaak wel nuttige dingen op. Je kunt ook van tevoren bedenken wat voor keuken je wilt, zodat je dat ter plekke niet meer hoeft te doen.
Sophia
Proud2Bproudy

Berichtdoor phoicai » ma jun 13, 2016 22:02

Hey Emmy,

Wat leuk dat je hem uit eten wilt nemen. Scheveningen bied natuurlijk veel mogelijkheden in allerlei prijsklasses. Je kunt inderdaad van te voren alvast op menukaarten kijken maar misschien ook stilstaan bij welke keukens hij het lekkerst vind? Aan strand eten is natuurlijk wel altijd zo leuk zodat je daarna ook eventueel nog het strand op kan. Ik vond 'Wensveen' altijd wel prima en ook nog redelijk goedkoop. Misschien is dat een kijkje waard?

Succes!

Liefs

ps. ik verplaats even jouw topic naar de juiste plek.
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
phoicai
Proud2Bmoderator

Berichtdoor Emmy94 » wo jun 15, 2016 14:17

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had het bij probs gezet omdat ik het vervelend vind dat ik er zo mee zit en dat het echt te maken heeft met keuzes maken die ik niet aankan. Deze gaan dan niet alleen over calorieën maar ook bijbehorend geld en het gevoel dat ik het de ander naar de zin wil maken en niet in een stom restaurant zitten. het heeft dus best een grote invloed als ik het idee heb een verkeerd restaurant te hebben gekozen, en dit gevoel heb ik dus altijd... Vooral in een stad die ik niet ken :(. Ik word veel te gestresst door alle keuzes en prikkels dat ik meestal het liefste weer naar huis ga
Emmy94
Proud2Bhere

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes