Proud2bme Forum

Melkopschuimer

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Melkopschuimer

Berichtdoor veldmuis » ma nov 30, 2015 17:21

Hoi!

Even een praktisch vraagje. Ik drink 2 keer per dag een cappuccino. ( Met volle melk, Jammie)!
Omdat dit nu zo op mijn lijst staat, ben ik op zoek naar een goede melkopschuimer.
Ik heb er al 4 geprobeerd afgelopen tijd, maar de 1 werd de melk totaal niet warm, andere was de schuim heel weinig.
Hebben jullie ervaring met melkopschuimers? Zo ja, heb jij dr 1 waar de melk WARM wordt, lekkere schuim heeft etc etc?

Liefs
veldmuis
Proud2Bgreen

Re: Melkopschuimer

Berichtdoor phoicai » ma nov 30, 2015 21:57

Nomm super lekker!

Ik had die ene van Campina gekregen bij aankoop van opschuimmelk. Daarbij doe je ook het melk eerst opwarmen en dan blijft het wel redelijk warm. Maar mijn tip is vooral je kopje daarvoor even met kokend water verwarmen. Dan blijft alles goed warm en dat is toch wel t lekkerst :)

Liefs
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
phoicai
Proud2Bmoderator

Berichtdoor Muur » ma nov 30, 2015 22:17

Ik heb zo één als deze: https://www.dekoffiethuiswinkel.nl/74-t ... huimer.jpg

Koude melk erin, kloppen tot het een beetje lobbig is. Dan in de magnetron totdat het bijna overkookt. Schuimiger dan dat heb ik het nog nooit gezien. Ilikeyoualot Succes!
Muur
Proud2Bgreen

Berichtdoor leentje88 » wo dec 02, 2015 12:05

Ik heb deze:

https://www.kookpunt.nl/aerolatte-melko ... GwodZ1oHEg

Werkt prima, je moet de melk eerst verwarmen in de magnetron en dan opschuimen, of eerst opkloppen en dan in de magnetron en laten schuimen in de magnetron.

Vind deze zelf prettiger dan zo'n ding die je alleen kan laten opschuimen in de magnetron, omdat je zelf kan bepalen hoe warm het moet worden en hoeveel schuim. Ik heb m bij de Bijenkorf gekocht.
leentje88
Proud2Bhere

Berichtdoor Nouska » ma mei 23, 2016 09:57

Sim en ik maken opgeschuimde melk met een metalen hand-opschuimen van Hema.
Je moet dit doen met volle melk, dat schuimt het makkelijkste.
Je doet een laag melk in de kan en gaat het dan kloppen met de soort 'zeef' die aan het deksel zit.
Je klopt het dus eerst op tot een soort yoghurt en daarna zet je het op het vuur.
Als de melk/schuim omhoog komt, komt er lucht in en is het klaar. Dit mag best op hoog vuur, maar je moet er wel bij blijven :)

Liefs
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
Nouska
Proud2Bmoderator

Stuur Nouska een E-card!

Berichtdoor Lentekriebels. » ma aug 15, 2016 19:15

Ik heb een Nespresso apparaat en daar zit een Aeroccino bij, maar ik zie dat je deze ook los kunt kopen:

https://www.nespresso.com/nl/nl/order/a ... imer-zwart

Het is geen goedkope melkopschuimer maar erg goed en er komt mooi, stevig (maar niet te stevig) schuim uit. Echt een aanrader!
Lentekriebels.
Proud2Bgreen

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes