Proud2bme Forum

kees kaas

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

kees kaas

Berichtdoor elien2 » zo jul 24, 2011 21:28

We zouden allemaal graag een dieet volgen met magere producten, maar we weten heel goed dat kiezen voor de (schijn)veilige weg de eetstoonis omhelst. In plaats van 20 of 30+ kaas moeten we leren gewoon voor de 48+ kaas te gaan. Ik gebruikte vaak als excuus om het toch niet te nemen, dat deze kaas vol verzadigde vetten zit. Eetstoonis of niet, ik wil hoe dan ook niet veel verzadigd vet binnen krijgen.

Om dus niet vals te spelen t.o.v. mijn eetlijst kan ik kiezen voor Kees kaas. Het is kaas waarbij slechte vetten zijn vervangen door plantaardige oliën. Het is dus gewoon 48+ kaas met een betere soort vet. Ook bevat deze kaas net wat minder zout. Ik wil het jullie niet onthouden, omdat misschien dit soort kaas minder beangstigend voor jullie is. Het is bovendien erg lekkere kaas en nu bijna bij elke kaasboer verkrijgbaar van jong belegen tot oud geloof ik.
elien2
Proud2Bgreen

Re: kees kaas

Berichtdoor roosje » zo jul 24, 2011 22:01

Ìk zag het laatst inderdaad in een recept in de krant staan, deze kees kaas!
Het lijkt me een mooie/gezonde oplossing =) Ook voor mensen die een zout-arm dieet hebben e.d.
roosje
Proud2Bproudy

Berichtdoor *Veerle » di jul 26, 2011 11:10

Het eerste wat ik denk is: is het niet 't beste om weer zo "gewoon" mogelijk te eten, hoe de rest thuis ook eet?
Wel fijn als jij je er prettig bij voelt hoor! Maar ik vind het ook wel een beetje "toegeven aan de eetstoornis" want er is helemaal niets mis met gewone kaas naar mijn weten. :oops:
Hier thuis eten ze gewone 48+ boerderijkaas en niemand die er gezondheidsproblemen van heeft of dik van wordt.
*Veerle
Proud2Bproudy

Berichtdoor elien2 » di jul 26, 2011 12:36

hoi maudd, ik beweer ook niet dat je van 48+ kaas dik wordt. kees kaas is ook een 48+ kaas namelijk :), qua kcal en vetpercentage is het dus gewoon gelijk.
elien2
Proud2Bgreen

Berichtdoor scarlet » di jul 26, 2011 12:44

Uhhmm.. is het niet beter eerst weer normale kaas te leren eten... dit houdt het eetgestoorde toch stiekem een beetje in de hand, niet?
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
scarlet
Site Admin

Stuur scarlet een E-card!

Berichtdoor Lenneke* » di jul 26, 2011 16:17

Ik heb ook altijd enorme angst voor gewone kaas gehad, jaren alleen maar 20/30+ kaas gegeten...
Toch heb ik een paar weken geleden de stap naar gewone kaas toch gemaakt. In kleine stapjes wellicht, maar ik merk dat de angst al veel minder is. Dus het overwinnen van die angst is ook mogelijk met normale kaas hoor!
Ik denk dan ook dat, als je toch gewone kaas wilt "leren" eten, je ook meteen de normale kaas kunt eten en niet weer een gezondere/magere variant. Voor je eetstoornis zou je toch ook niet andere kaas eten? Zo slecht is kaas trouwens ook helemaal niet, zo'n beetje heel Nederland eet kaas ;)
“Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you've decided to look beyond the imperfections.”
Lenneke*
Proud2Bproudy

Berichtdoor *ANOUK » wo jul 27, 2011 19:52

scarlet schreef:Uhhmm.. is het niet beter eerst weer normale kaas te leren eten... dit houdt het eetgestoorde toch stiekem een beetje in de hand, niet?

:agree:

Maar misschien is het voor sommigen wel een tussenstap van magere kaas naar gewone kaas?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving!
*ANOUK
Proud2Bproudy

Berichtdoor Artemis » vr jul 29, 2011 19:00

Of misschien willen sommige mensen gewoon gezonder eten en daarom ipv verzadigde vetten betere vetten eten? Ik bedoel, dat is best begrijpelijk omdat het beter voor je is en eigenlijk vind ik het niet zozeer een eetstoornis in de hand houden.
Artemis
Proud2post

Berichtdoor jege » za jul 30, 2011 13:24

Het hoeft natuurlijk niets te maken te hebben met de eetstoornis, alleen dat ligt er dan puur aan wat voor gedachtes er achter zitten.
jege
Proud2Bgreen

Berichtdoor Djouke » za jul 30, 2011 14:10

In kees kaas zitten net zo veel kcal als in andere 48+ kaas, het is ook geen 'dieet kaas' ofzo.. ik zie het probleem niet zo. Ik denk dat dit het zelfde is als bijvoorbeeld het kiezen van een mueslireep in plaats van chocolade als tussendoor. Allebei de zelfde voedingswaarde, maar het lijkt mij oke om af en toe ook voor gezond te kunnen gaan? (af en toe he, net zoals je ook af en toe lekker voor chocolade oid kan kiezen ;))
Djouke

Volgende

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes