Proud2bme Forum

kees kaas

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Re: kees kaas

Berichtdoor meisje14 » za jul 30, 2011 14:17

Stiekem is 48+ kaas gewoon zalig. Hier halen we het altijd bij een boerderij.
En ja, eten we elke dag wel, vooral mijn moeder, en die is echt niet dik.

Hetzelfde geld voor smeerkaas...en wat is dat toch een stuk lekkerder!
Die 'magere' kaasjes, die smaken eigenlijk totaal niet lekker...eeerlijk!

En dit is toch eetgestoord, ondanks het 48+ is, ben je wel van conclusie, dat er minder verzadigd vet in zit, en waarom wil je dat dan? Een niet eetgestoord persoon denkt daar echt niet over na.
COUNT

YOUR
BLESSINGS

Not calories.
meisje14
Proud2Bproudy

Berichtdoor elien2 » za jul 30, 2011 22:42

Ik denk dat er genoeg niet eetegstoorden zijn die nadenken over gezondheid. Ik ken keeskaas toevallig door vrienden van mij (die niet weten van mijn es). En mijn vader die helemaal oude kaas gek is vooral de oude brokkelkaas, heeft voor de afwisseling ook wat keeskaas (die is wat minder oud). Het is gewoon een kaas die niet beperkt op kcal, of vetten, maar wel de betere verhouding van vetten heeft (met deze criteria kan kaas weer terug kan komen in de schijf van 5). Ik associeer het niet met mijn es, want ik zal niet kosten wat het kost de keeskaas moeten hebben. Ik vond het persoonlijk een mooi weetje dat er een kaas is dat nog goed is voor je hart- en bloedvaten ook (de kaas leent zich dus bij uitstek voor mensen met een hoge bloeddruk en met een risico op hart- en vaatziekten). En misschien is het voor sommigen eens het proberen waard, als je nieuwsgierig bent naar de smaak van deze kaas.

Trouwens, wellicht hebben jullie weleens gehoord over de nepkazen op pizza's en kant-en-klaar pasta's. Dit trucje zie je eigenlijk terug in die keeskaas (hij smelt ook heel goed).

Maar goed ik wil iedereen nog op het hart drukken dat als jij niet die nieuwsgierigheid hebt of bang bent dat dit niet ten goede komt voor je es, je gewoon moet blijven genieten van je lekkere stuk kaas, zoals jij hem altijd hebt gegeten. Daar is inderdaad niks mis mee, want vele mensen doen het!

:Nijnsaysbeproud:
elien2
Proud2Bgreen

Berichtdoor roosje » wo aug 31, 2011 21:48

elien2 schreef:Ik denk dat er genoeg niet eetegstoorden zijn die nadenken over gezondheid. Ik ken keeskaas toevallig door vrienden van mij (die niet weten van mijn es). En mijn vader die helemaal oude kaas gek is vooral de oude brokkelkaas, heeft voor de afwisseling ook wat keeskaas (die is wat minder oud). Het is gewoon een kaas die niet beperkt op kcal, of vetten, maar wel de betere verhouding van vetten heeft (met deze criteria kan kaas weer terug kan komen in de schijf van 5). Ik associeer het niet met mijn es, want ik zal niet kosten wat het kost de keeskaas moeten hebben. Ik vond het persoonlijk een mooi weetje dat er een kaas is dat nog goed is voor je hart- en bloedvaten ook (de kaas leent zich dus bij uitstek voor mensen met een hoge bloeddruk en met een risico op hart- en vaatziekten). En misschien is het voor sommigen eens het proberen waard, als je nieuwsgierig bent naar de smaak van deze kaas.

Trouwens, wellicht hebben jullie weleens gehoord over de nepkazen op pizza's en kant-en-klaar pasta's. Dit trucje zie je eigenlijk terug in die keeskaas (hij smelt ook heel goed).

Maar goed ik wil iedereen nog op het hart drukken dat als jij niet die nieuwsgierigheid hebt of bang bent dat dit niet ten goede komt voor je es, je gewoon moet blijven genieten van je lekkere stuk kaas, zoals jij hem altijd hebt gegeten. Daar is inderdaad niks mis mee, want vele mensen doen het!

:Nijnsaysbeproud:

:agree:
En ik las net dat er nu vegetarisch stremsel wordt gebruikt voor deze kaas, en ik was laatst wel op zoek naar kaas zonder dierlijk stremsel!
roosje
Proud2Bproudy

Vorige

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes