Proud2bme Forum

Dit moet je echt weten!

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Dit moet je echt weten!

Berichtdoor Juut » wo nov 10, 2010 15:44

Hey lieve meiden en ook jongens

Nooit had ik gedacht dat het echt waar zou zijn maar het is wel zo! Ik zal even een klein beetje over mezelf vertellen. Ik ben opgenomen omdat het niet goed met me ging. Niet alleen mijn eetstoornis maar ook andere problematiek. De afgelopen weken was ik weer veel minder gaan eten, ik voelde me vreselijk rot en heel erg depressief. Echt, ik dacht dat er geen einde aan kwam. Eten was echt een drama. Tot dat op een gegeven moment ik een gesprek had gehad met een sociotherapeut en toen was mijn motivatie weer een beetje terug gekomen en ik ben weer gaan proberen beter te eten. En het lukt! Maar het GEWELDIGE IS: Ik voel me veel minder rot en nu lukt het ook weer om aan mijn andere problemen te werken. Dit is soms niet leuk en erg moeilijk maar je komt er wel verder mee! Dus ik wil even zeggen: ALS JE NIET EET GA JE JE ALLEEN MAAR ROTTER VOELEN, WANT HET IS VOOR JEZELF NOOIT GOED GENOEG!

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in jullie gevecht! Maar je kan het ook al wil je soms niet. :lief:
Juut
Proud2Bgreen

Re: Dit moet je echt weten!

Berichtdoor scarlet » wo nov 10, 2010 15:56

Hai Juut,

wat mooi dat je dit hier opschrijft! Van te weinig eten ga je je idd heel moedeloos, energieloos en depressief voelen. Hoe zorg jij ervoor dat je geen heel naar gevoel krijgt doordat je aankomt?

Liefs,
Scarlet
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
scarlet
Site Admin

Stuur scarlet een E-card!

Berichtdoor Juut » wo nov 10, 2010 16:06

@scarlet
Ja dat is heel erg moeilijk, ik realiseer me nu net ook weer dat ik vandaag toch de fout in ben gegaan. Maar er over praten werkt heel goed en soms is het ook gewoon het beste om je gedachten, hoe moeilijk ook, proberen uit te zetten. Wat bij mij ook heel goed werkt is doelen opstellen voor al korte termijn doelen, en die vaak overlezen. Ook heb ik een poster gemaakt met alles wat negatief is aan een eetstoornis en die zie ik elke keer als ik op mijn kamer kom.
Juut
Proud2Bgreen

Berichtdoor Prue » do nov 11, 2010 11:25

@Juut:

Ook heb ik een poster gemaakt met alles wat negatief is aan een eetstoornis en die zie ik elke keer als ik op mijn kamer kom.

Fijn dat het zo voor jou werkt! Is het voor jou ook een optie om een poster te maken met daarop al het goede wat een eetstoornisvrij leven je te bieden heeft? Wat je voor jezelf zou willen in de toekomst als je genezen zou zijn?

Dit is nl wat mij erg geholpen heeft, als ik daarnaar keek dan wist ik weer waar ik het voor deed...
Prue
Proud2Bproudy

Berichtdoor spidermonkey » vr nov 12, 2010 20:36

hmm bij werkt t toch wel anders, maar heel fijn voor jou dat je dat inzicht hebt gekregen! en heel goed om te lezen dat het je zo motiveert!
zet m op en hou vol he!
Al moet ik sterven om het leven te voelen...Ik laat me vallen uit de hemel op de grond. Als het betekent dat ik ooit weer mezelf vind op de plek waar ik begon...Wil ik me branden aan de zon...
spidermonkey
Proud2Bproudy

Berichtdoor fighter » do sep 22, 2011 16:57

heeey! Dat kan best wel helpen ja, het is ook echt zo, je voelt je er zo rot door enzo..
liefs :hugz:
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren'
fighter
Proud2Bproudy

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes