Proud2bme Forum

Jonge vrouwen roken door stress over uiterlijk

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

Jonge vrouwen roken door stress over uiterlijk

Berichtdoor scarlet » di sep 07, 2010 12:29

Jonge vrouwen roken eerder door stress over hun uiterlijk en stress op de werkvloer. De druk op jonge vrouwen om er aantrekkelijk uit te zien zorgt er vaak voor dat ze eerder gaan roken en drinken. Tot deze slotsom zijn Britse onderzoekers gekomen.

In totaal namen 1200 jonge vrouwen deel aan het onderzoek. Maar liefst 47 procent van de jonge meiden krijgt stress bij de gedachte er altijd goed uit te moeten zien. Wanneer de stress op het werk of op school toeneemt geeft meer dan de helft van de deelnemers aan naar de fles te zullen grijpen.

Ook komt in het onderzoek naar voren dat tweederde van de ondervraagden sneller op dieet gaat door het ideaalbeeld dat door de media wordt opgelegd.

Onderzoeker Cathy Frasen laat weten dat het van groot belang is dat jonge vrouwen meer zelfrespect krijgen en beter met stress leren omgaan.

(Bron: Telegraaf.nl)
Neem ook eens een kijkje in onze chat. Je kunt hier iedere avond tussen 19:00 en 21:00 uur terecht om te praten met lotgenoten, ervaringsdeskundigen of een psycholoog. ♥
scarlet
Site Admin

Stuur scarlet een E-card!

Re: Jonge vrouwen roken door stress over uiterlijk

Berichtdoor stella » di sep 07, 2010 13:00

Toch apart dat je uiterlijk er niet echt op vooruitgaat door roken en drinken..
Domme vrouwen ;)
stella
Proud2Bproudy

Re: Jonge vrouwen roken door stress over uiterlijk

Berichtdoor ~Anne. » di sep 07, 2010 19:17

Ik ben begonnen met roken vanwege onzekerheid. Ik wou geen watje lijken, omdat ik als een van de weinigen niet zou roken. Nu achteraf gezien vind ik het zo ontzettend dom van mezelf, want inmiddels ben ik er allang achter dat roken helemaal niet stoer is en alleen maar slecht is, en veel geld kost. Maarja, nu vind ik het eigenlijk te lekker om nog te stoppen...
I am beautiful, no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
So don't you bring me down today
~Anne.
Proud2Bproudy

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes