Proud2bme Forum

TooGoodToGo app

Heb jij nieuwtjes over gezondheid en voeding? Bespreek en plaats het hier.

TooGoodToGo app

Berichtdoor Emily13 » wo jul 04, 2018 12:29

Ha iedereen,

Ik ontdekte vorige week de TooGoodToGo app, en het leek me wel leuk om hier te delen. Mijn vader zei dat de app er helaas nog niet voor Samsung is, zelf heb ik een iPhone en daar werkt de app dus wel.

De app is er om voedselverspilling tegen te gaan. Je bestelt dan een zogenaamde Magic-box, en moet die op een bepaald tijdstip (tegen sluitingstijd van de winkel) ophalen. Ze vullen die box met van alles wat er die dag over is, je weet dus niet wat je krijgt. Dit leek me voor mij wel een leuke eetstoornis-uitdaging. Afgelopen weekend bestelde ik er 1 bij een bakker hier in de buurt en kreeg dit:

fullsizeoutput_57f.jpeg

Het had zomaar gekund dat er ook croissantjes of koeken bij hadden gezeten. In de app staat wel wat je mogelijk krijgt. In ieder geval zijn sommige van die broodjes en het witte brood al een goede uitdaging voor me. En ik heb bijna alles lekker ingevroren.

Het staat volgens mij allemaal nog wel een beetje in de kinderschoenen heb ik het idee. Zo zijn er bijvoorbeeld winkels waarbij het altijd is uitverkocht/er niks beschikbaar is.
Maar goed, ik dacht: wie weet vinden jullie het ook wel leuk! Bovendien is het goed voor de portemonnee. Ik kreeg bovenstaande voor €3,95.
Ik had trouwens ook een minder succesvolle ervaring met een AH. Want dan krijg je dus allemaal dingen die houdbaar zijn tot die dag of de dag erna. En bovendien kreeg ik veel met vlees en dat eet ik niet.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of iemand er ook al gebruik van maakt!

X Emily :hugz:
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Emily13
Proud2Bhere

Re: TooGoodToGo app

Berichtdoor Irene » wo jul 04, 2018 19:02

Hee Emily,

Ja heel tof! Ik heb een android en heb je app ook, dus hij werkt wel, al heb ik hem nog niet gebruikt. Gaaf initiatief en tof dat jij op deze manier ook een leuke, positieve draai weet te geven aan het vinden en aangaan van uitdagingen. Bedankt voor het delen!

beproudd

Liefs,
Irene
Irene
Proud2Bmoderator

Berichtdoor vanAnaarB » wo jul 04, 2018 21:09

Ik kende de app nog niet. Wat gaaf!
Helaas heb ik diverse voedselintoleranties, dus voor mij zal het niet werken, maar ik zal mijn vriend tippen. Ik vind zulke initiatieven erg mooi.
vanAnaarB
Proud2Bproudy

Berichtdoor joya83 » wo jul 04, 2018 21:16

vanAnaarB schreef:Ik kende de app nog niet. Wat gaaf!
Helaas heb ik diverse voedselintoleranties, dus voor mij zal het niet werken, maar ik zal mijn vriend tippen. Ik vind zulke initiatieven erg mooi.

Als je er meer over wilt zien kan je de vlog van aimee van der pijl kijken of die van boncolor! Die hebben daar video's over gemaakt! :hugz:
joya83
Proud2Bproudy

Berichtdoor Oepsdoepsi » wo jul 04, 2018 22:05

Hii,

Wat leuk dat je dit deelt! Ik kende het ook nog niet, helaas zijn er geen beschikbare plaatsen bij mij in de buurt :(
Hopelijk bereidt het zich nog uit!
Goed voor het milieu en de portemonnee, een geweldige combi!
Bedankt Joya!

Kus :loveheart:
Oepsdoepsi
Proud2Bhere

Berichtdoor vanAnaarB » wo jul 04, 2018 22:17

joya83 schreef:

Als je er meer over wilt zien kan je de vlog van aimee van der pijl kijken of die van boncolor! Die hebben daar video's over gemaakt! :hugz:

Bedankt voor de tip, ga ik doen!
Ik zit nu in het buitenland en kan alleen zien wat hier in de buurt zit, niet wat bij mijn huis in de buurt zit. Ik vrees dat mijn regio nog niet meedoet, maar dat komt hopelijk snel.
vanAnaarB
Proud2Bproudy

Berichtdoor joya83 » wo jul 04, 2018 22:19

vanAnaarB schreef:
joya83 schreef:

Bedankt voor de tip, ga ik doen!
Ik zit nu in het buitenland en kan alleen zien wat hier in de buurt zit, niet wat bij mijn huis in de buurt zit. Ik vrees dat mijn regio nog niet meedoet, maar dat komt hopelijk snel.

Momenteel enkel een aantal grotere steden inderdaad maar wel ook bv haarlem geloof ik al (middelgrote stad) en paar wat kleinere steden ook, amsterdam,den Haag, Rotterdam, Utrecht ook en geloof Amstelveen ook. Liefs :hugz:
joya83
Proud2Bproudy

Keer terug naar Nieuwtjes en weetjes